Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Edward & Bella Kapitel 11

Av Evelina & Malin - 15 april 2009 23:17

Edward & Bella Kapitel11
Edward går ifrån datorn och bort till Alice.
-Jag går nu. Och jag måste berätta för Bella mer om varulvarna. Det kommer bli väldigt många frågor annars.
- Glöm inte bort Du-Vet-Vad, sa hon och log.
-Nej då.
Edward är borta.

Bella vaknar i ett ryck. Edward räddar henne ifrån att ramla ur sängen.
-Bella...Gick det bra?
Frågar Edward och kollar på hennes ansiktsuttryck
- Hurså, Frågar Bella
- Du ser orolig ut.
- Dom jagade mig.
- Vilka jagade dig, frågar nyfiket Edward spänt
men
- Varulvarna!
- Åh nej! Typiskt, Svarar han.
Bella tittar på Edward.
- Vadå "åh nej" ?
- Charlie kommer!
Edward skyndar sig mot fönstret.
- Vad vill han?
- Han ska berätta att han ska till Billy idag.Sen skyndar han sig ut, En sekund senare öppnar
Charlie dörren.
- Åh! God morgon Bella.
- God Morgon…
- Jag ska till Billy idag...Och vi ska se matchen
ikväll så du blir ensam länge.
Charlie tar en kort paus sen tillägger han:
- Om det är okej.
- Klart att det är okej! Ha det så roligt, och hälsa
Jacob.
- Det ska jag göra.
Charlie vänder sig om och går ut.
Edward dyker upp igen.
- Nå? Berätta mer om din dröm.
- Jacob kom...
-Fortsätt...
- Han ville inte att jag skulle forsätta umgås med dig...Fast jag vart arg...och sa att han inte hade något med det att göra.
- Är det allt?
- njae...
- Mer?
- Vi började Tjaffsa...Sen hände det nåt med honom... Det verkade nästan som om att han tappade luften... Jag frågade och han sa att jag skulle skynda mig där ifrån annars skulle han skada mig
- Det hände mer eller hur?
- ja...
- Jag ville först inte gå, Men sen röt han väldigt argt att jag skulle skydda mig men så jag mig och började springa... Helt plötsligt var han en enorm varulv.. som kom mot mig i världens fart... Jag blev omringad av fler varulvar och alla stirrade på mig och hoppa mot mig. Sen vaknade jag.
- Det var bara en mardröm. Jag lovar inget sånt kommer hända dig. Och nu det jag lova Alice att fråga dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina & Malin - 2 juli 2009 17:56

13:34Hemma hos Cullen är det lugnt. Emmett och Rosalie ska snart åka iväg till Alaska. (Edward?) tänker Carlisle.Edward vänder huvudet mot Carlisle.(Varför följer du inte med till Alaska?)Edward lyfter på ett ögonbryn.(Med tanke på att jag redan har ...

Av Evelina & Malin - 2 juli 2009 17:55

Hemma hos Cullen sitter Alice nervös och funderar. Nu hade hon sett Rosalie försvinna. Först Bella och nu Rosalie. Jasper och Emmett hade kommit tillbaka men inte sett Bella.- Nå Alice, frågar EmmettAlice rycker till och någon sekund senare pustar ho...

Av Evelina & Malin - 17 juni 2009 09:51

  Och sedan: Alice står där uppe och Emmett, Jasper och Rosalie är där nere. Edward, Carlisle och Esme är och jagar.   Alice får en syn av att Bella försvinner. - Vad?! Var är Bella, mumlar Alice förskräckt.  Jasper märker förändringen i Alice känsl...

Av Evelina & Malin - 8 juni 2009 21:02

Klockan 9.25 står Bella och kollar på klockan. Hon har städat, tvättat och byt lakan nu är hon rastlös och allt hon kan tänka på är vad Charlie sa om Jacob. - Jacob skulle aldrig skada mig igen, Edward skulle döda honom, mumlar Bella osäkert för sig ...

Av Evelina & Malin - 8 juni 2009 19:22

- Va?( Edward, Jasper kommer inte nära Bella och då är alla nöjda eller vill du att hennes liv ska förstöras för alltid?) - Hon ska inte bli vampyr. Jasper kommer inte att göra något. Och om han gör det så... Det kommer inte hända. Slut diskuterat. E...

Presentation

Omröstning

Vem av medlemarna i Cullens & Hales skulle du vilja vara?
 Carlisle Cullen
 Esme Cullen
 Alice Cullen
 Jasper Hale
 Rosalie Hale
 Emmett Cullen
 Edward Cullen
 Bella Cullen/Swan
 Renesmee Cullen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards