Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Evelina & Malin - 11 maj 2009 21:53

Edward & Bella Kapitel 20

Edward går ner för trappan. Där står Jasper och Alice.
 - Jag känner spänningen i luften, mumlar Jasper
 - Vad,frågar Edward
- Jasper, frågar Alice Lågt.
- Mm...?
 - Kan jag få lite hjälp?
 -Får inte jag veta Alice,frågar Edward
- Alice, Vad håller du på med? Du är tydligen väldigt upphetsad,säger Jasper

Alice & Jasper går bort i fin rummet.
 - Jag klarar inte av det här att hålla det här hemligt längre.

 - Du vet att du kan berätta allt för mig.
- Edward får inte veta.
- Jag fattar... Jag kan nog tänka på någonting annat...Berätta nu!
 - Bella gillar nog Edward lite... mer du vet...
- Jag märker spänningar ... och hon är väldigt eftertänksam i min närhet.
- Ja, och mina visioner ser hennes framtid... med Edward.
- Vad ska VI göra åt det?
- Menar du att dem inte ska få det?
- Jag har inga problem med Bella förutom att... I alla fall vad ska vi göra åt det du måste ju ha en anledning till all information...
- Det är sant...
- Edward har inte hur mycket tålamod som helst... Berätta nu
- Kan du ta reda på vad Edward känner för Bella?
- Jag visste att du skulle lägga näsan i blöt... och sen vadå?
- Jag vet inte, Jag lovade Bella.
- Det var därför hon ville att just DU skulle följa med! Hon var väldigt nervös, jag undrade lite
- Det är Bella. Men hon skulle må bättre om hon fick veta.
- Bella är aldrig säker här Edward kommer att plågas, Jag tror att det bara kommer att bli värre.
- Jasper...
- Din åsikt?
- Jasper. Kan du göra det för min skull?
- Jag gör vad som helst för din skull ...
- Tack!
 Alice hoppar fram ger Jasper en kyss och hoppar ut till Edward igen.
 Jasper kommer snabbt efter
- Hej,mumlar Edward som sitter i soffan.
- Hej, mumlar Jasper
- Vi ses, ropar Alice och försvinner.
- Nå vad handlade det där om då? Bella?, frågar Edward.
 (Varför händer det här mig?, Varför händer det här mig?, Varför händer det här mig?...) Upprepar Jasper i tankarna
 (Ja Exakt jag har en fråga om Bella och dig...)
- Men sluta... Vad?
- Vart tror du att det leder... Mellan dig och Bella... Vad vill du?
- Det är väl inget...
- Så du är bara en livsfalig vän till henne?
Edward Cullen säger:
- Nej, protesterar Edward.
- Det här handlar om hela familjen Edward!
- Jag vet det... Men visst jag kanske har några känslor för Bella...

Presentation

Omröstning

Vem av medlemarna i Cullens & Hales skulle du vilja vara?
 Carlisle Cullen
 Esme Cullen
 Alice Cullen
 Jasper Hale
 Rosalie Hale
 Emmett Cullen
 Edward Cullen
 Bella Cullen/Swan
 Renesmee Cullen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards